IFBB Bikini-tävlande Breanna Budge snackar träning med Fitnesskolan.se

Skriven av Christian L.

breanna 1 Breanna’s Siffror:

Ålder – 24
Längd – 163 cm
Vikt – Tävling 53 kg, Off-season 59 kg

Hur hamnade du på gymmet från första början?

Jag började som så många andra tjejer med att gå på gruppträningar men när jag inte såg några mer resultat så bokade jag en session med en personlig tränare och det var då jag fastnade på riktigt.

Det är så mycket bättre att lära sig av någon på tu man hand som vill hjälpa dig nå dina mål, istället för att vara en i gruppen. Jag kände att jag ville pusha mig lite extra och bestämde mig för att delta i min första tävling.

 

breanna 6

Gjorde du några misstag i början?

Defenitivt. Som så många andra tjejer trodde jag att man blir stor och muskulös av att lyfta vikter. Jag trodde också att kolhydrater gjorde en tjock. Men det stämde ju inte.

Lyft tungt på gymmet, tjejer, för att forma din kropp och kolhydrater gör inte att du går upp i vikt.

Allt med måtta, säger jag. (kostmässigt)

breanna 2

Hur ser din träningsrutin ut?

  • Måndag: Styrketräning – Marklyft, knäböj etc.
  • Tisdag: Biceps/Triceps, Muay Thai
  • Onsdag: Rygg/mage
  • Torsdag: Axlar, Muay Thai
  • Fredag: Ben
  • Lördag: Tungt pass för överkroppen, Muay Thai
  • Söndag: Tungt Benpass

Hur ser din kost ut en deff-dag?

Jag har precis börjat jobba med en ny coach, Layne Norton. Vi är för tillfället i full gång med min off-season prep och jobbar för att få upp min muskelmassa och höja min ämnesomsättning.

Det ska bli spännande att se hur mitt deffupplägg kommer se ut när vi väl kommer dit.

 

breanna 4

Vilka kosttillskott använder du?

Jag kan INTE leva utan ”Species Isolyse Chocolate Peanut Butter protein”. sen tar jag Multivitamin och fiskolja.

Vilka 3 övningar kan du inte leva utan och varför?

  • Marklyft – Bästa övningen för att bygga styrka och form i dina hamstrings.
  • Hantellyft åt sidan – Jag älskar axlar och axelträning.
  • Knäböj – Jag behövde verkligen jobba på min underkropp, knäböj är numera min bästa vän.

breanna 3

Din favoritmuskelgrupp?

Axlar utan tvekan. Hantellyft åt sidan, Stående rodd, olika pressar och repetera!

-”BUILD THOSE BABIES”.

Mycket superset och dropset när du kör axlar.

-”Learn to love the burn”.

Favoritcitat?

-“Never compare your beginning to someone else’s middle :) “.

 Vad driver dig?

Både de som tvivlar på mig och de som tror på mig! Jag vill visa alla de som inte tror jag klarar det att de har fel och ställa mig på scenen bättre än någonsin. Samtidigt så vill jag göra min familj och mina vänner stolta.

 

breanna 7

Vilka är dina största inspirationskällor?

Min coach Layne Norton.

IFBB bikini proffset Simone Sinclare, hennes kropp är fantastisk.

Vilket är ditt bästa råd till någon som precis börjat på gymmet?

LYFT TUNGT!

breanna 5

Lita på processen och ha tålamod. Hitta vad som funkar för dig och gör inte något bara för att alla andra gör det.

Finn ditt vinnande koncept och kör hårt!

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Skriv en Kommentar

Hitta oss på Facebook
Annons
Annons
  • Träna hårt, ät rätt och lev livet till fullo!