Fitnessmodellen Michelle Lewin snackar kost och träning med fitnesskolan.se

Skriven av Christian L.

michelle 1

Ålder – 28
Längd – 164cm
Vikt – 56,5 kg (54,5 kg vid tävlingar)

Berätta lite om dig själv och hur din fitnessresa började

Jag håller på mycket med modellarbete och började som glamour modell. Men jag gillade gymmet och resultaten som kom, alldeles för mycket, så plötsligt kom sponsringserbjudanden från proteintillverkare och gymklädesmärken. Samtidigt så var alla på mig om att jag skulle börja tävla. När jag såg bikinitjejerna så tänkte jag: det där kan jag göra.

michelle 2

Hur håller du dig motiverad?

Det är mitt jobb att hålla mig i form, och jag inser att jag är här av den enkla anledningen att jag INTE festar och äter pizza. Vissa dagar är motivationen i botten, men att ha så många fans som lyfter upp en är motivation tillräckligt kan jag lova.

Hur ser ditt träningsschema ut?

Jag tränar två gånger om dagen och på morgonen är det uteslutande cardio. Sen delar jag upp muskelgrupperna så alla får vila 72 timmar.

Måndag – Rygg/biceps

Tisdag – Hamstrings/mage

Onsdag – Axlar/triceps

Tordsdag – vila

Fredag – Rumpa/vader

Lördag – Mage

Söndag – vila (med ett ”cheat meal” denna dag)

Anmärkning: Ingen lår eller bröstträning.

michelle 6

Hur ser din kost ut en vanlig dag?

Önskar jag kunde ge dig ett roligare svar, men jag är ju alltid på superstrikt diet:

Så till frukost gör jag proteinpannkakor. Det är min enda kolhydratkälla.

Därefter äter jag 120 gram fisk, kött eller kyckling med sallad 4 gånger om dagen

michelle 9

Hur är din filosofi när det kommer till att deffa?

Det är betydligt hårdare för mig än för gemene gymråtta, då jag håller mig i perfekt form året runt. När det är tävlingsdags så måste jag göra en sjuk mängd cardio för att kroppen har anpassat sig.

-”Det är fan inte lätt skall du veta!”

michelle 5

Vad anser du är viktigaste faktorerna för att lägga på sig massa?

Det måste byggas upp under en längre period innan man kan börja deffa. Att kombinera är omöjligt. Men bulka försiktigt, många ser det som en frizon att bli feta. Och nej, du behöver inte bli fet. Bara du ligger strax över vad du förbränner.

Tänk även på att om du tränar ben, så behöver du mer energi. Det är ju så logiskt. Tänk att du skall köra i en uppförsbacke… ena dagen har du en Fiat Punto (axelträning), den andra dagen en Hummer H1(benträning). Du måste anpassa dig efter vilka muskler som tränas!

michelle 4

Vilka kosttillskott använder du just nu?

michelle 3

Nämn 3 övningar du inte kan leva utan och förklara varför

Sprints – rumpan blir supertight av den.

Leg raises – Viktigaste delen av magövning är nedre delen. Jag gör nästan bara leg raises.

Stairmaster – Cardio nummer 1

michelle 8

Vilken muskelgrupp är din favorit och vad tycker du är nyckel till att få den muskelgruppen att utvecklas bra?

Magen är mitt märke. Den måste utvecklas perfekt från pelvis till över delen. Ge 85 procent av allt krut till lägre delen, den är svårast.

Ditt motto i livet?

-”Omringa dig med personer som lyfter dig.”

Vem är din största inspiration?

Ingen just nu, jag plockar detaljer från olika. Jag har inte hittat någon som är komplett med getingmidja, perfekt mage och en stor fast rumpa.

michelle 7

Några sista ord till våra läsare?

I Sverige finns det massor med bra mat, och att gå in på en stor livmedelsaffär där är ju rena drömmen. Misstänker att det är därför svenskar väcker så mycket uppmärksamhet. Jag vet, jag har bott i Sverige i 3 månader (Löddeköpinge), och det är otroligt vad vackra ni är, både tjejer och killar.

Instagram – Fitness: instagram.com/michelle_lewin_
Instagram – Lite sexigare: instagram.com/michelle_lewin
Facebook: www.facebook.com/FitnessMichelle
Twitter: www.twitter.com/michelle_lewin

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Skriv en Kommentar

Hitta oss på Facebook
Annons
Annons
  • Träna hårt, ät rätt och lev livet till fullo!