Fitnessmodellen Stacey McMahon snackar kost och träning med fitnesskolan.se

Skriven av Christian L.

stacey 1

Stacey’s Siffror:

Ålder – 33
Längd – 168 cm
Vikt – 62 kg

Hur började du med styrketräning?

Jag har alltid varit en atlet så länge jag kan minnas. Som ung så utmärkte jag mig i medeldistans-löpning. Det är inte förrän senare år som jag upptäckt styrketräningen. Min dåvarande partner var ett IFBB-proffs och jag började följa med honom till gymmet för att variera min träning lite. Föga förvånande så fastnade jag direkt för det.

Jag hade en väldig tur att ha rätt människor runt mig som hjälpte mig på rätt spår med träningen, tekniken och kosten. Jag har många människor att tacka för min framgång. Speciellt min partner Scott!
 

stacey 5

Hur ser din träningsrutin ut?

Jag styrketränar 5 dagar i veckan.

Tränar vanligtvis 2 muskelgrupper per pass, 45 minuter med 20 minuters cardio som avslutning.

Jag ändrar och mixar upp mitt schema nästan hela tiden för att kroppen inte ska vänja sig men en sak är alltid konstant och det är antalet set per övning, 3.

stacey 6

Hur ser din kost ut en vanlig dag?

Jag tävlar inte för tillfället så min kost är rätt så avslappnad.

Frukost
Havregryn och proteinpulver.

Lunch
Kyckling, grönsaker och sötpotatis.

Middag
Magert rött kött eller fisk, spenat.

Mellanmål
Riskakor med keso, äpplen och nötter (måttlig konsumtion).

 

stacey 7

Vilka Kosttillskott använder du?

-”That’s it!”.

Nämn 3 övningar du inte kan leva utan?

  • Knäböj
  • Armhävningar
  • Pull-ups

Du kan göra dem nästan överallt, när som helst och få en effektiv workout!

 

stacey 2

Favoritmuskelgrupp?

Jag har egentligen ingen favorit för jag älskar dem alla. Men om jag måste välja skulle jag säga rumpan!

Knäböj och utfall är alltid ett vinnande recept på en ”great butt”.

stacey 3

Favoricitat?

Har ingen favorit där heller, finns så många bra. Här är en:

-”We dont fall from getting knocked down, we fall from not getting back up”.

Vad driver dig att forsätta pusha dig själv?

Jag har alltid älskat att pressa mig själv till det yttersta. Där finns ingen bättre känsla än att veta du gett ditt allt. Känslan av att vara 100% slutkörd i kroppen efter ett träningspass är svår att slå. Man kan väl säga att min motivation kommer från viljan att vinna och att vara så bra som möjligt.

 

stacey 4

Vem inspirerar dig?

Många atleter på elitnivå i deras sport är en inspiration för mig. Speciellt de som uppnår framgång trots att oddsen är emot dem.

Vad är ditt bästa tips till någon som precis börjat på gymmet?

Om du inte har råd med en personlig tränare så omge dig med positiva människor som vill hjälpa dig. Tänk på att alla gymråttor var även dem en gång nybörjare.

 

stacey 8

Website: staceymcmahon.com.au
Facebook: facebook.com/Fan-page-of-Stacey-McMahon

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

Skriv en Kommentar

Hitta oss på Facebook
Annons
Annons
  • Träna hårt, ät rätt och lev livet till fullo!